Document102013

This album is released almost 3 years after our latest CD. We wondered if we should release it: is it different enough from our previous album, Souffle et mécanique, is it more than just a document for us, would an outside listener find it interesting, does it question enough our practice, the tension between the “Relentless idiom” and improvisation? Is there a necessity to add yet again a recording to the numerous pile of improvised music released every year?

But at the same time, there are some beautiful sounds, some attempts, maybe still hesitative, to get out of our usual patterns, some new elements even though they’re being used mostly the same way we’re using the old ones. And quite some pleasure to listen to the recording when not thinking about all those issues.

Anyway, we have the possibility to release that session of live music. It is of course a way to make our music and work available to the audience, but beyond that, it is an opportunity to share these issues with you.

Thanks to: Benoit Spinga, AnneTayeb, Dominic Lash and Cyprien Busolini

Recorded live at Ackenbush, October 2013

Our previous album is available through streaming via this link:

https://soundcloud.com/neitsabesax/sets/souffle-et-mecanique

Website:
www.relentless.es


Reviews:

“Fruit de trois ans de travaux, cet album est différent du projet original : Souffle et mécanique. Il explore plus à fond les rapports entre musique construite et improvisation. Mais l’objectif n’est pas de présenter un simple terrain d’investigation et l’œuvre est loin – en dépit de son titre – d’être un simple « document ». Ce qui est proposé est la quête de beaux sons où d’anciens chemins explorés par les deux artistes nourrissent les nouveaux. La musique du futur trouve là des bases dans une mouvance où la technique du mélange et l’ « action » transformatrice brisent toutes les structures canoniques.”
JPGP, Les immortels

“Une très belle improvisation pour saxophones & objets qui fait vraiment vivre la relation entre les deux instruments, et qui sait de manière générale faire vivre toutes sortes de relations musicales et performatives (espace, objets, silence, etc.). Et j’adore ce jeu au saxophone inspiré du shenaï !”
Julien Héraud, improv sphere